"tjockis"
DATUM: 2014-02-23 | TID: 22:17:00 | KATEGORI:

Jag tror på jämnställdhet. Alla kön. Jag tycker alla ska få se ut, göra, bestämma över sig själv och allt där intill. 
Men jag blir så jävla frustrerad när folk vill att vi i princip ska vara likadana. Fattar inte logiken i det?
Såg en kille på Twitter skriva att tillexempel storlekar skas tas bort för att det inte spelar någon roll? Eh... Storlek spelar ingen som helst roll men när ska vi inse att vi faktiskt ser ut såhär. Vissa är smala, vissa är tjockare.
Ordet "tjock" är nu för tiden det värsta man kan säga till någon? Inser ni att ord är bara platta bokstäver som egentligen inte betyder något? Det är vi människor som kommit på anledningar, betydelser osv för orden, det var alltså VI som på något sätt gjorde så att ordet "tjock" blev något elakt. Vad är felet på att vara tjock? Tjock tjock tjock. Smaka på ordet? Dör ni? Nej. Har hört citatet "no one is fat, everyone is beautiful", jo ja så om man inte tjock är man alltså ful? För mig har skönhet inte med kroppen att göra, utan med utstrålningen. En person som ler och är snäll är så mycket vackrare än en människa som är girig och elak. Jag, samhället och alla är så ytliga, sjukt hur viktigt det är hur man ska se ut och även vad man ska göra? Att tillexempel kalla någon tjock är hemskt, men smal som är motsats är snällt? Aja, jag vet inte. Det är vi själva som har byggt orden somsagt.
Det är ju hela grejen med att vi måste skilja människor så mycket att vi tillslut inte gör det som får folk tänka. 
Ja. Du är lite större än din vän. Är du lika vacker som henne för de? Ja, jättefin är du. Är du lika bra som henne? Ja. Det är den här grejen med att göra det till en stor grej.. Tror ni på riktigt att de överviktiga kvinnor och män kommer att gilla sig mer om de får gissa sig fram till (hens) storlek? Eller att en normalviktig kvinna eller man skulle känna sig lika bra? 
Missuppfatta mig inte, jag tycker inte det är snällt att kommentera någons kropp, ALDRIG. Såvidare det inte är "vad fin kropp du har" (alltså inte "vad smal du är" eller "oj vad fina kurvor du har") Det är en personlig sak. Det hör till en själv. Övervikt och aneroxia är hemskt.
Aja, det blir sånt jävla prat, även jag liksom. Det är ju inte ens viktigt att lägga ner tid på? Vad tycker ni?

SKRIVET AV Julia

Håller med dig helt till 100%, cred till detta inlägget, verkligen!!
Kram på dig fina människa

DATUM: 2014-02-24 | TID: 15:01:58
BLOGG/HEMSIDA: http://freeedom.devote.se



Ditt namn:


E-postadress: (publiceras ej)


Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?